Tuesday, March 15, 2011

tsunami

                                                                     assalamualaikum...


ttiba dunia di kejutkan ngan berita tsunami di jepun..aku baca berita ni pun kat fb..dok fikir betul ke idok ni..propa ke tapi bile da bace surat kabor MEMANG SAH...sedih sangat..

tapi yang tak boleh blah dan mmg tak masuk akal bila tgok karikator yg disiarkan di berita harian..lawak2 gak beb tapi bole tak fikirkan sikit camne keadaan di negara yang menjadi mangsa..macamana keadaan bile ttiba jek tengah aman damai dan masing2 sibuk ngan urusan sendiri RANAP SERTA MERTA...lebih 10.000 orang yg terkorban BUKAN 10 orang..

berapa ramai isteri yang kematian suami..anak jadi yatim mungkin package ngan piatu sekali...ibu bapa tua yg kehilangan tempat bergantung akibat kehilangan anak2 mereka..bagaimane mereka semua nak memulakan kehidupan baru yg telah musnah dalam keadaan ekonomi akan lumpuh..ade tak "SI KREATIF TAK BERTEMPAT" tu terfikir tentang nyawa2 pelajar m'sia yang berada di sana..mungkin dorang bukan adik bradik kita sedara mara kita mahupun sesiapa pun bagi kita..tapi MEREKA TU RAKYAT NEGARA KITA YANG BERADA DI SANA DENGAT NIAT UNTUK MENCARI ILMU ...

ini bukan masenye tuk wat2 lawak BODOH OTOMAN ..ini masanya tuk bersyukur kerana kejadian tsunami kali ni bukan di MALAYSIA yg mungkin KITA sendiri jd mangsa atau akan kehilangan orang orang tersayang..

kadang2 keghairahan pihak penerbitan membuat cerita hingga lupe nilai sensiviti kemanusiaan..   SYUKUR sangat malaysia di selamatkan dari musibah tersebut...-------> tingat balik mase negara  kite dilanda tsunami..
sangat2 sedih..

No comments:

Post a Comment