Friday, March 11, 2011

hIDup & DuGAan

                                                                   assalamualaikum....

haiiiissshhh...macam2 yg terjadi sejak kebelakangan ni..aku pun naik pening pala walaupun aku takde kena mengena dengan itu wayang...mungkin kena tempias la kot..ada macam2 perasaan yg bemain kat benak hati aku ni..ada kesian..ada geram...grrrrr bile cite yg tak betul pasal aku di keluarkan..rase hish..hish..tak patut..tak patut..ade gak rase cam nk lempang laju2...suma tu wat aku terbayang mcm wayang flash back kat kepala hotak aku ni..sedey sangat2 sob..sob..sob..waktu2 sukar yg sangat menguji iman..nguji mental ,sib baik tak msuk tg rambutan..menguji vokal aku ketika mengamuk..dan menguji ketahanan badan aku ketika berwresling...

SEMUA YG TERJADI TELAH TERJADI..aku da lalui suma tu.. tohmahan..cacian..makian..fitnah dan bemacam2 penipuan tu suma aku da lalui..diperbodohkan macam aku tak de otak..ini bukan KALI PERTAMA okey...dulu bole ar aku cam nak mati la..makan ubat tido la..makan ubat penenang bagai kan..kini TIDAK LAGI..alhamdulillah aku lalui suma tu dengan penuh bergaya tanpa melatah oo pocot berkat pengalaman yg lepas...!!! aku ikot rentak tp aku tak ikot cara dia...bila aku da tak tahan dengan rentak dia..aku cakap kat diri aku "STOP RITE NOW,TQ VERY MUCH..I NEED SOMEBODY WITH A HUMAN TOUCH..hehehe..lagu sape ek da lupe kalu tak salah aku spice girl ..tp aku suke ngan perkataan yg bold warna merah tuh....aku wat keputusan tuk hidup aku sendiri..SAYANGI DIRI SENDIRI SEBELUM MENYAYANGI ORANG LAIN...kerana diri ku begitu berharga...hehehe..pinjam tag line iklan loreal jap..

PERCAYA la..kita tak bole lari dari dugaan tuhan..bila tuhan bagi kita dugaan makna dia IGAT pada kita...ALLAH tak bagi dugaan pada umatnya yang salah dan DIA tak bagi dugaan di luar kemampuan umatnya itu..lalui la dengan sabar dan tabah kerana ganjaran pahala sedang menanti kita..dugaan akan mematangkan kita dan menjadi pengajaran pada kita di masa akan datang..dugaan ini akan menjadikan kita lebih mengingatiNYA..dan dekatkan diri padaNYA..tak de tempat lain yang perlu kita tangiskan..kita adukan selain dariNYA..aku bersyukur sangat2...KADANG2 DIA BERI PETIR DAN GURUH DALAM HIDUP KITA KERANA INGIN MENGHADIAHKAN PELANGI YANG INDAH...DIA yang MAHA MENGETAHUI apa yang terbaik untuk hidup kita..dalam menikmat pelangi indah itu pun kita tak bole lupa diri..kerana pelangi itu bole hilang tiba2 dengan ketentuan ALLAH..kita kena sentiasa mempersiapkan diri kita dengan dugaan..DUGAAN akan sentiasa bersama kita selagi kita masih bernyawa...

No comments:

Post a Comment