Tuesday, April 5, 2011

ANGAN ANGAN

assalamualaikum...

ni bukan angan angan nak cari pasangan sebab aku da ada pasangan hidup..bila udah ada pasangan maka oleh itu jangan le berani berani nak pasang angan angan baru ek..tak yah lah nak cari alasan dan cari pasal...tak kemana pun..JANGAN BERANGAN...sebenarnya dari zaman dulu dulu kala lagi aku selalu berangan nak menjejakkan kaki di rumah ALLAH...tiap kali musim haji,tiap kali tu jugak la hati aku ni berlari cam kuda sebab tak tahan gelora untuk kesana..dari dulu aku nak pegi tapi tak de orang nak temankan aku..sebab orang pompuan ni kalu nak pegi kena ade muhrim bersama...tak pun kena cari dua orang pompuan lain untuk menjadi mahramnya ...kenapa ek TAK NAK..???

ALHAMDULILLAH...nampaknya impian aku BAKAL menjadi KENYATAAN...INSYAALLAH dengan izin ALLAH aku akan ke sana...yahoooooo...ya bedabeduuuuu...hip hip horeeeeeyyyy...lompat sampai ke langit...mase en somi ajak aku gi london ..gi gold cost..g paris.. bali (disebabkan aku wat DEK je, so byk le tempat2 menarik dia kuarkan dgn harapan aku tertarik) ..aku diam jek..tak lah xcited sangat cam JAKUN ...mesti dalam hati en somi gumbira sangat...GMAT DUIT AKU katanye....aku cam malas nak amik pot...malas nak g cari  travel agency...kat kepala aku "U AJAK U LA CARI"...tapi bila dia ajak je g umrah terus jadi JAKUN TAHAP CIPAN..aku terus google package umrah kat intenet....hehehehe...dengan hanya satu dua klik..aku dapat cari agency tu dan terus call dan terus cari tarikh dan terus cari buku2 umrah dan haji mak aku..tak puas lagi terus g MPH cari buku terbaru...konon2 proses haji ni betukar2 la tiap2 tahun..padahal sampai kiamat pun rukun dan wajib haji takan berubah..saje je nak membazir...aku pun dengan semangat membara terus mebaca dan pahamkan...terus bertanya itu ini kat en somi...en somi da 7 kali kesana..hehehe..so dialah akan menjadi SHIFU aku kat sana...LAJU BEDESUPPPPPP......
TIME KASIH SAYANG sebab memberi cadangan yang HEBAT nih...

sebenor banyak tempat aku planning nak g .. penuh aktibiti coti2 dalam kepala ku bermula JUN ni..abang aku baru balik hongkong...perrrhhh heaven tu sopink..so aku pun macam bercite cite nak ke sana gak..dah plan baik punya ngan kakak aku nak pegi bulan july..postpone le nampak gayenye cos aku nak g umrah bulan july nnti...huhuhu..konon2 nak g sopink rahye le tuh..kakak lagi sorang sibok mengajak g indon...hah !! indon lagi..tahun ni tak nak boleh tak..??? da empat tahun beturut turut asik indon jek..huhuhuhu....APA KATA KITE G UMRAH DULU WAHAI KAKAK2 KU...pastu baru kita g hong kong..g indon..TAPI bulan jun ni kita tetap
gi bangkok ek...bangkok lagi...layan je la.. sopink n food heaven tuh....!!! last time aku g ngan kengkawan keje ..tis time ngan kakak2 n adik ppuan lak..memang KENA lah untuk memenuhi aktibi ppuan...tiap2 hari..pagi petang siang malam ..sopink..sopink..sopink...
opss lupe en somi IKOT ar...

nak pegi ni hati aku bedebar debar gak..maklum le kita ni insan kerdil yang tak bole lari dari godaan syaitan yang direjam untuk sentiasa membuat dosa..tak kira la dosa kering ke dosa2 basah ke pokoknye tetap dosa ya pak...huhuhu..bile baca buku yang menceritakan peristiwa2 pelik tg terjadi ditanah suci ...LAGI LAAAAA...hati aku kechut dan kalut..semoga aku dipermudahkan di sana nanti...korang pun doakan aku ye..nnti aku bagi kurma sebijik sorang..insyaallah...

3 comments:

  1. eja..sape yg nak gi HK..? bestnye....
    so thn ni gi umrah la ye...? alhamdulilah....

    ReplyDelete
  2. ila nak g hong kong..kak poji x abis ngan indonnye..duit taun lepas tak abis sopink lagi..hehehe..orang g sana 3 hari beribu abis..dia tak abis2 gak..tu pun orang da lenjan duit dia sikit..kalu tau lenjan banyak2 biar abis..hahahaha

    ReplyDelete
  3. huyy yoooooooo....umak aiii....dlm kepala penuh xtvt sopping2...ngan travelling....akak...nak hikut...hu...hu...

    massalaahnye ade ker sesapa nk sponser den?!@...hieeee klu tya kt somi i da tentu, jawapan nye...alah x yah ler, nnt kita pergi sama2 eey ...bila la yerk?

    ReplyDelete