Wednesday, May 4, 2011

rindu MAK...

assalamualaikum....


kebelakangan ni HATI aku rindu sangat kat mak..membuak2 rasenya..kadang2 tido pun smpai terjaga sebab terdengar2 mak panggil aku.."eza...ezaaaa"....tepanjat beruk laki aku tengok aku jawab "yeeee" smbil bangun terus duduk...bila da duduk tefikir lak..eh mak kan da ninggal...huhuhu..aku rindu sangat..sangat..sangat..sangaaaaaaaaaaaatttttttttttttt....mood aku memasak pun sume resepi2 mak..aku rindu semua masakan air tangan mak ...dulu mak suke masak nasi arab..nasi yg di masak dengan rempah beserta daging lembu @ tulang..pastu mak wat jelatah timun dan sejenis sambal cili arab..dulu punye le sombong tak nak makan ..tiap kali mak masak ns arab , mak mesti kena masakkan aku lauk lain..kalu tak aku majuk makan ns ngan kicap je ... tanda naik hagin...hehehe...tapi sekarang ni aku rindu sangat nak makan nasi arab mak...huhuhuhu..ari tu g makan kat kedai betul punye arab tp x sedap...10 x bes lagi mak masak...

mak..orang rindu sangat kat mak..rindu suara mak..rindu bau rambut  mak..rindu bau badan mak..kain batik yang terakhir mak guna tu da ilang bau mak..kain putih yg tutup jenazah mak ari tu pun da ilang bau nye..

1 comment:

  1. assalamualaikum.....sis..
    huhu..hu..hu sadis sungguh bila baca coretan akak kali nih...

    memang x dpt d'elakkan, setiap yg hidup pastikan pergi,yg patah akan tumbuh dan yg hilang pastikan berganti...tp...yg satu ni klu hilang mmg x de galang ganti nye kan....IBU...

    Semoga roh mak cik ESAH ditempatkan bersama org2 yg beriman..amin..kata org klu tiba2 kita teringat kan org yg dah tiada, bermakna dia minta kita kirimkan doa buatnye...fatihah @ kenduri tahlil utk arwah....

    memang sejak azali lagi, kita ni manusia mudah alpa & leka, sampai hilang daya kepekaan & keprihatinan t'hadap apa yg ada @ dah hari2 kita tengok, ada kat depan mata....yelah, bila benda tu ilang kekadang kurang perasan ler pulak,,..tp....kiranye ade sesuatu yg kita carik2...dah lama sgt x jumpa...A.K.A..ilang wat selama2nye, baru ler teringat @ terflash-back segala kebaikan,...segala nostalgia....segala-galanye mula tersingkap...dah tu timbul ler...persoalan,...naper lah masa DIA ada aku x cam ni,,.aku x buat tu,,, aku x buat nih...dalam erti kata lain baru nk nyesal....hu..hu..

    So, berdasarkan pengalaman yg ada,saya sentiasa mengingatkan diri ini supaya sentiasa menghargai setiap detik, setiap waktu, setiap minit, setiap saat....BERSAMA INSAN TERSAYANG>>>
    sbb takut2 nnt ada yg x sempat kita lakukan @ hajat x kesampaian...

    saya doakan Semoga akak suksess dan sentiasa ceria..diberkati & dirahmati oleh-NYA.--Dia akan sentiasa menyayangi kita, bila kita sentiasa menyayanginya..-amin...

    ReplyDelete