Saturday, April 2, 2011

suatu senja...DI MUSIM YANG LALU....


assalamualaikum...

aku SUKER giler dengan pemandangan senja..tengok matahari tebenam..dulu zaman kecik2 bile waktu senja tengok langit merah je..mule le jadi bahan penipuan orang2 tua...masalahnye bukan mak aku je kata camtu...mak kawan2 aku pun sama...ciss komplot membuli kanak kanak, mentang mentang la kita orang insan yg kerdil mase tuh...!!!! katanya jembalang da ngamuk nak tangkap budak2 yang merayap waktu maghrib....apa lagi..bila waktu senja je..mencicit2 lah lari masuk rumah..padahal nak suruh anak2 yg degil ni mandi..so mase kecik2 memang takut giler le kalu nampak langit betukar jadi warna oren..cam nampak raksasa dlm cite otomen tu lah..bile da BESAR ni tengok waktu senja "romantika te amor" je mood aku..kalu tengah marah terus wat muke ala ala senyum yang tersepit sambil mata terkebil2...bile tengah mood manje lagi parah la kan...jangan bayangkan..jangan...jangan..

JOM tengok SENJA NAN MERAH di tanjung giler..kat sini ramai le couple2 gi dating2..g makan2..dan ramai gak le di kalangan mereka tu menjadi mangsa JAIS..mane tak nye..elok2 ade lampu..abis dipecahkannya untuk menambahkan lagi kepekatan malam walau pun memang da pekat..banyak gak keta2 yang tersadai bukan sebab tak de minyak atau rosak tapi sebab drebar dan penumpang duduk meluruskan pinggang dan becekarama..anak2 kite pun mule tanya soklan2 yg mengkompiuskan minda dorang..yang bes tu kadang2 siap leh dorang tutup mata sendiri bila adegan betambah panas...huhuhu....sempat lagi dok ngumpat orang..pompuan..pompuan.memang tak de koje lain... layan la permandangan kat bawah ni eak...jangan wat dosa kering...!!!!


kat TANJUNG HARAPAN @ TANJUNG GILA terkenal ngan ikan bakau ..banyak kedai2 ikan bakar kat sini..ni la laut yang paling dekat ngan aku..kalu kayuh basikal 1/2 jam smpai le..tp kalu aku yang kayuh 3 jam la..sebab mesti aku g meyinggah beli air tebu la..jampu 616 la sepanjang perjalanan kan..silap ari bulan aku singgah umah kawan aku makan nasi lak kat umah dia..hehehe...model dari kiri tu bibik aku..ariana (anak adik) & diena ..


CHANTEEEEKKKK..mcm amik pakai camera bagus2 je kan..padahal camera bodoh2 jek..tapi pemandangan tu memang da memukau..kena lak ngan model percume tuh..model tu tengah memancing..kat sini mmg ramai orang memancing tapi aku tak penah nampak sorang pun bawa naik ikan...selalunye sampah dan kayu buruk jek...kalu tak de ikan takkan ramai lak yang g mancing kat situ..agaknye asal aku ade, ikan tak ada..asal aku tak ada,ikan ada..apapun aku suker sesangat ngan pic ni..sangat2 hebat..sehebat kamerawomen nih...gambar ni mengambarkan hati aku ketika gambar di snap..SEPI..SENDIRI..SUNYI..SENJA..KELAM..




diena ngan ariana di kala senja...


memberi ketenangan pada encik jiwa dan en raga...like tis pix oso


suasana matahari hampir terbenam..bepeluh tiak tu tunggu...tapi berbaloi2...INDAH CIPTAAN ALLAH....





OMG ..cantik sangat kan..matahari da nak tenggelam ..say bye to mr sunny..


wajah senja diena...


diena lagi..hmmmmm...

INDAH sungguh ciptaan TUHAN..

No comments:

Post a Comment